Olen tiennyt aina, että suomalaiset ovat hyvinkin tiukkapipoisia ja sisäsiittoisia. Jopa käsityöpiireissä, niin harrastajissa kuin ammattilaisissa. Tuli sekin taasen kerran todettua.

Itse olen aina pitänyt, että käsityöt ovat hieno perinne ja harrastus, mikä jottei sitä  upeaa taitoa ja perinnettä jaettaisi muille kiinnostuneille ja halukkaille? Jos nyt ei suoranaista jakamista, niin neuvoja ihan vain siitä ilosta, että joku muukin on kiinnostunut! Mielestäni on hienoa, että erilaiset käsityön alalajit ovat koko ajan taas kasvavana innostuksena, jos vaikka saisi heräteltyä henkiinkin näitä hiukan kuihtumassa olevia työtapoja, kuten nypläykselle on nyt käynyt.

Ja paskat!

Täällä muutamat prinssit ja prinsessat ovat niin oman valtakuntansa lumoissa ja periaatteella kaikki mulle! Heti! Nyt! Muista ei niin väliä, kunhan minä itse... (Tosin, tämä tosin tuntuu olevan muutenkin kasvussa oleva tapa joka paikassa)

Ei vain kykene ymmärtämään. Mutta hyvä puoli on, ettei minun onneksi todellakaan tarvitse olla kenenkään näiden kanssa missään tekemisissä. Sääli sinänsä, uskon, että itsellä olisi paljonkin annettavaa monille, kuten varmasti monilla olisi annettavaa minulle. Noh, ei sitten! En olisi halunnutkaan! ;<

Yritetään olla ihmisiä ja hyväksyä muut ja muiden erilaisuudet. Me olemme kuitenkin ryhmäeläimiä, vaikka miten viihtyisimmekin omissa oloissamme pikku harrastuksissamme. Aina on mukava saada rakentavaa palautetta kuitenkin muilta osaajilta ja harrastajilta!

Kiitän ja kumarran! Muistakaa; neulepuikko rectumissa voi olla hyvinkin ikävän tuntoinen.